Izboljšanje vodenja je pogosto domena coachinga. Psihoterapija vam lahko pomaga razumeti notranje konflikte ali skrbi, ki vam preprečujejo, da bi bili boljši vodja. Poleg tega običajno vodi k boljšemu zaznavanju lastnih čustev in večji pristnosti. Pomaga lahko izboljšati poslušanje in empatijo do drugih. Vse to je bistvenega pomena za sodobno vodenje.
Vodja postavlja vizije ali cilje, drugi pa mu seveda sledijo. Medtem ko vodja vodi s pomočjo vizije in podpore notranje motivacije v ekipi, je menedžer bolj osredotočen na načrtovanje, organizacijo delovnih nalog in ustvarjanje dobička. Menedžerskih veščin se je mogoče naučiti, za vodjo pa je pomembna tudi osebnostna zrelost. Menedžer lahko postane vodja.
Menedžer in dober vodja postavljata cilje, poslušata ljudi in podpirata njihovo notranjo motivacijo. Skrbita za rast in razvoj članov ekipe, v ekipo izbirata sposobne ljudi in se ne bojita, da jih bodo prerasli. Osredotočata se na pozitivne rezultate, iščeta strategije in rešitve za težavne situacije, namesto da bi pripisovala krivdo. Zagotavljata povratne informacije in sta hkrati odprta zanje. Dobri vodje so tudi pristni in dostopni drugim. Za vse to je potrebno, da vodja razume tudi samega sebe, da pozna svoje prednosti, pa tudi slabosti in težave. Pri tem lahko posameznikom pomaga psihoterapija.
V ne fizičnih poklicih je še posebej pomembno spodbujati in krepiti notranjo motivacijo zaposlenih. Postavite cilje in jim dovolite, da delo opravljajo po svojih najboljših močeh. Podprite njihovo učenje ter jih vključite v pomembne dogodke in proces odločanja. Skupaj z nalogami prenesite tudi odgovornost. Cenite delo ljudi in namesto negativne kritike zagotovite poštene in v razvoj usmerjene povratne informacije.
Učinkovite povratne informacije so usmerjene v prihodnost in kažejo možnosti za nadaljnji razvoj, zagotovljene pa so individualno in pravočasno. Dobro je, da zaposlenega že na začetku prosimo, naj oceni svoje delo, ter mu damo dovolj prostora in pozornosti. Konstruktivna povratna informacija posebej opisuje opazno vedenje ali rezultate dela in njihove posledice, tako pozitivne kot negativne. Vodje se včasih bojijo dajati povratne informacije, saj se lahko bojijo odpora ali konflikta. Če upoštevajo osnovna pravila in se resnično zanimajo za drugo osebo, je rezultat lahko smiseln dialog, ki podpira razvoj zaposlenega. Sposobnost ločevanja dejstev od lastnih občutkov in sposobnost opisovanja obojega močno olajša osnovo za dobre povratne informacije. Pri tem lahko pomaga tudi psihoterapija.
Vsak vodja ima svoj slog dela z ljudmi, je avtoritativen ali demokratičen, ljudem zaupa ali jih nenehno nadzoruje. Na slog vplivajo izobrazba, osebnost in kultura. Mnogi vodje pogosto nevede uporabljajo enak slog kot njihov nadrejeni. Psihoterapija lahko posamezniku pomaga razumeti, kako se v resnici počuti v vlogi vodje, in mu omogoči, da se osvobodi vzorcev vedenja, ki so v nasprotju z njegovim notranjim jazom. Hkrati se spodbuja avtentičnost, kar povečuje verodostojnost vodje.
Menedžerji in vodje podjetij so izpostavljeni zahtevnim delovnim situacijam, vključno s konflikti. Pogosto se pritožujejo, da nimajo nikogar, s katerim bi delili izzive, in da se jim zdi, da nimajo ustrezne podpore. Zato je pomembno, da se obrnejo na strokovnjaka, ki jim bo prisluhnil in ponudil varen prostor za deljenje čustev. Direktorji so pogosto zasedeni, zato je spletna psihoterapija lahko odličen način za dostop do strokovne pomoči in hkrati prihranka časa. Terapijo lahko na primer združite s sprehodom.